fredag 3 februari 2012

Veterinärbesöket!

Hej!

Nu har äntligen mamma blivit lite bättre.. Hon har iallafall inte gips och ligger inte på sjukhus mer, vi saknade henne jätte mycket.. Hon är "sjukskriven" i 3 veckor nu så nu kan vi leka massor med henne. :)

Nu har hon lovat mig att hjälpa att skriva lite om vårat veterinärbesök vi var på i torsdags..:)
Det började med att vi steg upp och busade, gosade och åt mat och just ja, så fort man vaknar springer man bakom soffan på lådan med sand i :)

Sen fick vi åka transportbur, varsin, eftersom både jag och Elektra skulle till veterinären, och vi är inte överens ännu.. men snart!!

Sen kom vi till djursjukhuset efter att ha åkt lite bil, där fick vi sitta i väntrummet efter att vi anmält oss, vi vart anmälda under mitt namn både jag och Elektra, det är för att jag är bäst! :) hihi..
I väntrummet sprang jag omkring och luktade på allt, Elektra var i buren men jag biter bara i gallret o mamma vill inte det så därför fick jag springa omkring, men hon hade ett snöre fäst i min sele.. :) Det var inga andra där. Men sen! Då kom det en katt, den var vit och satt i sån bur som vi gjorde när vi kom.. SEN kom en hund.. Jag gillar hundar, han var långhårig och han hette Malte, han var rädd för mig först så han hoppade upp i sin pappas knä.. :) Mamma sa att han var en collie, jag tyckte han var för stor för att vara rädd för lilla mig.. fast ja jag är ju inte så liten kom jag just på.. Jag är ju störst o starkast! :)

Sen fick vi träffa veterinären det var en hon, Hon hette Laura.. Hon skulle ge mig ett Superloinchip eller hur man nu säger de.. det var de enda jag skulle göra :) Elektra skulle få ett ID-chip och vaccinering samt en undersökning/hälsokoll/besiktning.

Hon började med mig, Jag var som en mask på de där bordet.. Ville inte riktigt.. sen fick jag stå still sa mamma o när jag gjorde det så stack det till i nacken.. ska aldrig lyssna på mamma att vara stilla mer.. hihi... Det gjorde lite ont så jag fick hoppa in i transportburen oså fick jag lite vetegroddsolja som tröst! Då var mamma förlåten.. Jag bet då ingen så mamma var stolt!

Nu var det Elektras tur.. Hon blev först undersökt och allt var bra, hon var även kastrerad fick vi veta, eftersom mamma, pappa och Laura hjälptes åt o hålla henne still så de kunde kolla efter ett ärr på magen.. :)
Sen fick hon ett vaccin, det gick snabbt och bra, inga bett.. sen skulle hon få sitt ID-chip, nålen var stor, endå var de den minsta de hade, den var större än min spruta så till och med jag vart lite rädd... eller ja.. jag blir ju aldrig rädd! hehe :)

Hon skrek och snirklade runt på bordet länge innan de fick henne att vara stilla.. Men tillslut så satt chipet på rätt ställe! :) Sen sa den snälla Laura hejdå och berömde oss.. SEN kom de hemska sköterskorna, de hade STORA LÅNGA HANDSKAR som om vi var värsta tigrarna.. De skulle ta blodprover på Elektra.. De var så hemska att hon pinka på sig på bordet, stackarn.. Men sen så när de var över så fick hon lite vetegroddsolja, vi fick en leksak också som tröst och då var allt bra!

Här kommer lite bilder!

Såhär ville inte mamma att jag skulle göra.. :)

Inne på djursjukhuset :)

Massor med leksaker! :D

Ännu mer saker! :)


Den här fick vi, den skramlar och piper :)

Elektra färdig, gott med vetegroddsolja! :)
Mamma betalade detta för oss! :)

   
Oj, bilden blev upp och ner.. men men detta är vaccinationspappret.. typ :)





Hoppas ni tyckte de var lite spännande som jag! :)

Tasstass
Plexus

6 kommentarer:

  1. Vad kul att allt gick bra, du lär dig snart att sprutor inte är farliga, bara obehagliga. :)
    Ser att du fått en likadan leksak som jag har, kan komma förbi någon gång och visa dig hur jag brukar leka med den.
    Skulle även vilja hälsa på eran nya familjemedlem, hon låter ju som en trevlig prick.
    Ha det gött / Kato

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de kommer nog jag också tycka om sprutor.. :) Ja, men jag tycker inte den är så intressant.. Elektra tycker den är jätte kul iallafall! Hon är o hälsar på Luisa och Jonas nu ett tag då mamma o pappa inte ska bo tillsammans mer.. :/ Men de blir nog bra iallafall, då får vi ännu mer uppmärksamhet! :D

      Vi måste ses snart ha de bra din gamle gosse :D

      Radera
    2. Träffas skulle vara kul.
      När har ni möjlighet att träffas?

      Radera
    3. Till veckan någon dag, ev. onsdag skulle passa bra! :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Onsdag kväll passar bra, skall säga till husse att skjutsa mig då. :)

    SvaraRadera