fredag 11 januari 2013

Glas på bord och försvunna röda mössor!

Hej hej!!

Nu är de helg o mamma är hemma! Hon är inte o badar på de där vattenhålet... Jag ska leka massor med henne i helgen och imorgon har hon berättat att vi får besök! Linnéa och Madde ska komma o hälsa på sent på kvällen! Det ska bli spännande, de ska sjunga lite mot tv:n och spela massa ljud.. :)

Jag ska passa på att lukta i skorna och försöka lukta i vad de har för något i deras glas på borden, jag brukar inte få de för mamma.. Men jag ska försöka.. brukar aldrig hinna dit innan hon lyfter bort mig tyvärr.. Men imorgon ska jag vara snabb.. snabb som en vessla.. eller iller! :)

Jag kom just på att jag glömde göra ett inlägg igår, både på min gilla sida och här.. Typiskt! Aja, jag får fortsätta endå.. :)  Det går mycket bättre när man skriver oftare.. det är ju faktiskt kul också. 

Idag så skulle mamma öppna garderoben igen.. ja jag vet att jag skrivit de förut men jag hatar verkligen de där monstret som jag jagat in där.. Så jag fick börja jaga han o försöka bita han och samtidigt söka skydd, man vet aldrig om han tänker andas in min nos igen! Det var läskigt!!!! Fy, nä han lyckades jag till slut jaga in där han hörde hemma igen. Och då kommer ju alltid den blöta kompisen ut. Han är inte lika farlig.. jag och Tamook lekte tafatt med den det var lite skojj!! :)

Just de, nu ser de faktiskt ut som hemma här igen, inte massa röda mössor överallt.. Dock försvann det roliga trädet med alla bollar.. Jag brukade försöka få ner bollarna, ville gömma dem bakom gardinerna faktiskt. Men lyckades inte så bra så jag försökte ta de där snöret som glittrade istället, det slet jag faktiskt ut en bit.. Mamma sa nej! Jag sprang in bakom gardinen och fnissade för mig själv! :)

FNISSFNISS!
Nu ska jag ladda lite för imorgon o sova o äta massa!

Ha de bra!
Tasstass!
Plexus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar