fredag 24 augusti 2012

OS, Tennisboll o leksaker!

Hej hej igen!!

Idag så har jag sovit så gott i min lägenhet, den vart ju städad igår om ni minns? :)

Ville inte stiga upp förns klockan var 14, o då sprang jag runt i hela mammas lägenhet! Jag hade nog myror i baken eller så trodde jag att någon jagade mig... Jo just de! Tamook jagade mig! Vi lekte tafatt som vanligt o sprang runt mammas fötter, hon snubblade nästan över oss så hon vart lite irriterad på oss.. Förlåt! :)

Sen skulle mamma iväg en sväng och göra nått, då lekte i OS hemma, de var ju så mycket om de på den där lådan som visar bilder förut, de flesta brukar kalla de TV men jag kallar den nog glädjedödaren.. Vill att alla ska leka med mig istället för att se på den! :)

Tamook började med en gren som vi kallar rivstart! Han fick till några riktigt fina rivmärken på trägolvet i det stora rummet! Jag lyckades inte lika bra i den grenen för jag har nyklippta klor, jag fick börja med grenen som vi kallar rörkrypning, kröp hela 6 m medans Tamook inte kröp en enda, han var för stor och rymdes bara med huvudet! Vi hann inte så mycket mer innan mamma kom hem men vi ska fortsatta nästa gång då hon åker bort, de är då vi kan hitta på så mycket bus! :D


Jag kryper i röret, som är ihop tryckt, när man drar ut de blir de 6 m, Tamook rymdes bara med huvudet! Hihi :)



Var och vandrade runt i stora rummet och stötte på en rund gul grej, den var nästan lika stor som mitt huvud! Jag försökte mörda den! Bet i den jätte mycket, sen gömde jag den och mig själv under en svart grej med en grön filt på! Där under har vi gömt alla våra leksaker! 

Vi har många leksaker!! Och där är de många gula runda grejer, mamma säger att de kallas för tennisbollar, vad nu tennis är har jag ingen aning om... De låter ju nästan som tunnis.. Och tunna är ju inte precis vad bollarna är.. Mysko de där...
Ser ni? Nästan lika stor som mitt huvud! :)
Massa Leksaker!! Här är en av mina favoriter, den lever inte länge till!! :D
 Ha de bra!!

TassTass
Plexus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar