fredag 20 januari 2012

Monstret som inandas smuts!

Hejsan kära läsare!

Idag så har jag gosat med mamma när hon kom hem, och busat framför kameran lite, dock kommer inga bilder idag men kan ladda upp sen någon dag! :) kanske imorgon om jag känner för det! :D

Annars så¨har jag, Tamook och Elektra hjälpt pappa att städa HELA lägenheten medans mamma var på jobbet! Det var roligt.. eller inte det där väsnande monstret som andas in all smuts som ligger på golvet.. Den är jätte läskig så man må¨ste springa så snabbt man bara orkar och gömma sig, annars kanske den andas in mig! Eller någon annan, som tur var klarade alla sig, eller ja inte smutsen då.. Den var borta när jag smög fram från mitt gömställe!

Den där blöta saken som far fram och tillbaka på golvet är däremot jätte kul! Den jagar jag o biter fast i, vill gärna gömma den under soffan men den är så stark då pappa håller i den så jag kommer inte så långt med den, attans boll och leksak så busig blir jag när jag inte får som jag vill! Men sen är det kul att försöka hoppa i det där vattnet som luktar så gott, där den där blöta saker badar i efter den varit efter golvet en stund...

 Jag tror att det är ett vattendjur eftersom den måste bada där så ofta och inte kan vara på land, så det var kanske bra att den var stark så att jag inte kunde gömma den under soffan, då hade nog inte den överlevt, för undersoffan finns inget vatten, isåfall måste jag ju sätta han i vattenskålen och det vill jag ju inte! :)


Imorgon ska vi hjälpa pappa att "dammtorka" sa mamma, det har jag aldrig gjort förut.. Ska bli roligt att lära sig det också!! :)


Här får ni se lite gamla bilder från det vi var små och hjälpte till att städa:

Drar Miiko till leksakskorgen!

Här lägger jag ner en boll i leksakskorgen!
Tamook lägger leksaker i korgen!
Nu har vi lagt alla leksaker i korgen!

TassTass
Plexus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar