tisdag 10 januari 2012

Välkommen hit!

Hej!


Nu har jag också hittat en egen sida att skriva på.. det var inte lika kul på facebook som jag trodde så jag tror nog detta är något i min stil.. 
Jag tänkte berätta lite snabbt om vem jag är... Plexus heter jag och jag är en ILLER.. Ja just det.. En ILLER! :)
Jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva om mig själv så jag kan istället berätta vad jag gjort idag.. medans jag kommer ihåg det vill säga..

Dagen började med att jag gäspade lite grann, sisådär 11 gånger sen skulle jag försöka dra mig upp ur min säng.. det var jobbigt men sedan kom jag på att jag var jätte törstig så då sprang jag till vattenskålen... MEN! Den var borta, den var inte där den brukade stå.. jag blev helt förtvivlad och sprang omkring i hallen och letade.. Men då såg jag att pappa kom med vattenskålen, så gott tänkte jag nu är det färskt vatten! :D
Sedan efter det så ville jag väcka mamma som ville sova men dörren till hennes säng var stängd.. så jag kunde inte men jag försökte endå gräva lite på golvet o se om jag kunde gräva mig genom.. Det gick inte så bra..
Sedan så steg hon upp och jag fick mig några pussar sedan sprang hon in i "det förbjudna rummet".. jag får inte vara där.. Eftersom jag är så duktig på att dra upp ett lock i golvet.. där brukar jag hitta hårtussar och vatten.. Mamma kallar det "avlopp"... (Jag brukar försöka smita in där ofta!)
Hon var alldeles blöt när hon kom ut därifrån, som jag brukar vara när jag badar i vattenskålen! :)
Sedan var de jätte spännande.. det var fullt i kläder över hela golvet.. Mamma och Pappa skulle tvätta..
Jag och Tamook, (Tamook är min "bror", han ser inte riktigt ut som mig men endå han är min lillebror!) hjälpte till med att sortera tvätt.. eller vi skulle men de verkade inte som om de behövde våran hjälp då vi sprang iväg med nån socka.. :)

Sedan så gick jag och la mig vart trött efter all sortering och följa efter mamma.. Så då sov jag medans de tvättade och sedan så hade mamma försvunnit.. Pappa sa att hon var på jobbet.. Under tiden så lekte jag och Tamook massor och sov förstås.. Hehe..
När mamma kom hem så fick jag leka med henne, även med min "syster" Elektra (hon ser iallafall ut som jag, lite mindre bara.) Hon och jag kommer inte riktigt överens ännu men snart.. Vi är inte riktiga syskon allihopa egentligen men mamma o pappa kallar oss det. :)

Jag kommer från Västerås och är en Iller, Tamook kommer från Boden och är en Katt, Elektra kommer från okänt ställe och är en Iller.. Hon är äldre än mig.. Söt också.. :)

Aja, nu har jag skrivit lite och hoppas ni är många som kommer vilja läsa min blogg när jag skriver här..
Nu ska jag lägga mig och sova lite till :)
Natti natti

Tasstass
Plexus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar